Menyebarkan Laman Web Drupal 8 yang dibina dengan Komposer ke Pelayan Langsung

Menyebarkan laman web Drupal ke pelayan langsung dan menentukan direktori yang betul untuk mendapatkan tapak web berfungsi dengan baik boleh menjadi agak rumit untuk pemula. Saya akan menunjukkan kepada anda beberapa langkah mudah untuk mencapai ini!

Drupal adalah CMS yang berkuasa, dan berpasangan dengan Komposer membuat muat turun dan mengemaskini modul jadi lebih mudah. Menyebarkan laman web Drupal ke pelayan langsung dan menentukan direktori yang betul untuk mendapatkan tapak web berfungsi dengan baik boleh menjadi agak rumit untuk pemula. Saya akan menunjukkan kepada anda beberapa langkah mudah untuk mencapai ini!
Langkah 1: Muat naik semua fail anda ke pelayan web anda.

Perkara pertama yang saya lakukan salah apabila saya menggunakan laman web Drupal 8 pertama saya hanya memuat naik direktori web /. Kesilapan besar! Anda perlu memastikan anda memuat naik SEMUA folder projek, termasuk / vendor, / web, dsb.
Langkah 2: Kemas kini fail .htaccess anda
Kita perlu mengemas kini fail .htaccess utama untuk memberitahu pelayan web bahawa fail laman utama kami berada dalam direktori web / web:
RewriteEngine on # Redirect to the subdirectory because that's where Drupal is installed RewriteRule (.*) web/$1 [L]

Langkah 3: Tambah coretan PHP berikut ke fail settings.php anda
Penyesuaian .htaccess di atas tidak banyak kerja, tetapi menurut artikel ini saya dapati, kita juga perlu menambah coretan berikut ke fail settings.php:

if ( isset($GLOBALS['request']) && '/web/index.php' === $GLOBALS['request']->server->get('SCRIPT_NAME') ) { $GLOBALS['request']->server->set('SCRIPT_NAME', '/index.php'); }

Anda telah siap sedia! Anda kini harus mempunyai laman web Drupal 8 yang berfungsi sepenuhnya di pelayan web anda.

Comments