5 Projek Sumber Terbuka Boleh DiAplikasi Disekolah :Kami Bermula Dengan Sumber Terbuka - Smktku

Asslamualaikum...
    Kami kini melangkah ketahun 2018 Dengan Cabaran Mendedahkan Guru2 Dan Pelajar Dengan Sumber Terbuka.. Saya Menggunakan Beberapa Cara Untuk Mengadaptasi Sumber TerBuka Disekolah Ini.
    Tahun 2016 Saya Mulakan dengan membina wireless management , saya control guru, pelajar dan staff. Projek ini adalah keseluruhan menggunakan sumber terbuka. Apa yang saya mahukan:
  1. saya mahukan setiap user mesti daftar sebelum boleh layari internet
  2. Setiap guru menggunakan id yang unik
Projek Ke2 saya :
Digital Signage : paparan gambar dan video interaktif

Projek ke3
Drupal - 2017.. Saya start belajar basic drupal dan ini hasilnya smktku.my, projek ini mengambil masa 1tahun untuk saya belajar dan tahun 2017 saya mula untuk diadaptasi disekolah saya ini.

Projek Ke4
 Menjadikan OS Ubuntu Sebagai Operasi utama , saya bermula dengan pemasangan ubuntu sebagai langkah awal pendedahan kepada semua guru warga smktku

 Projek ke 5
Sistem aplikasi disiplin antara guru disiplin dengan ibubapa. - Projek ini dalam proses analisa. saya bolehkatakan 12% dari 100%

Comments